2015. július 23., csütörtök

Levelestésztás pite

Valami gyors ebédre vágytam, és a kamra meg a hűtő alapanyagaira alapoztam. Ilyen kitételekkel kezdtem el kutakodni a neten, és rátaláltam erre. Bár a receptet egyáltalán nem követtem, de a formája megfogott ;) Remek kis fogás kerekedett belőle!


Hozzávalók: (3-4 főre)
- fél kg darált pulykahús
- 2 ek folyékony kókuszolaj
- só, bors
- bazsalikom, oregánó
- 1,5 dl házi paradicsomlé
- 3 újhagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 bögre kukorica
- 1 csomag levelestészta
- 1 ek cukor
- 2 tojás
- 1 ek keményítő

Elkészítés:
A leveles tésztát kinyújtjuk ujjnyi vastagra. Egy hőálló edényt kivajazunk és belefektetjük a tésztát, levágjuk a felsleget. A tésztát egy villával megszurkáljuk és 180 fokon kb 20 perc alatt elősütjük, míg egy kis színt kap.
A kókuszolajon megpirítjuk az újhagymát, utána hozzáadjuk a fokhagymát és azt is megfuttatjuk, erre jöhet a darált hús és kifehéredésig kavargatjuk, sózzuk borsozzuk. A paradicsomlét elkeverjük a cukorral és keményítővel, majd hozzáöntjük a húshoz, kicsit hagyjuk, hogy sűrűsödjön és rádobjuk az oregánót és a bazsalikomot is. Ekkor jöhet bele a kukorica, kicsit rotyogtatjuk, utána a tűzről levéve hozzákeverjük feltört tojásokat is és így mehet az elősütött tésztára. A maradék tésztából szíveket vágunk, vagy bármilyen egyéb formát és rátesszük a hús tetejére ízlésesen elhelyezve. Mehet a sütőbe 200 fokon 25-30 percig sülni míg a tészta szépen meg nem pirul és ropogós nem lesz.
Kínálhatjuk magában vagy salátával. Igazán laktató és könnyen összedobható étel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...